söndag 14 mars 2010

Sprint och jakt i Finland

Helgens tävlingar är nu gjorda. Jag blev 60 prick på sprinten efter ett dåligt stå skytte, noll i ligg men sedan tre bom i stå. Det är topp 60 som går vidare till jaktstarten och det var på håret för mig. Men det blev start i dag och jag slutade 49a. Tycker åkningen går riktigt dåligt, känner mig inte alls i form. Det ända som var riktigt bra i dag var sista stå då jag sköt både fullt och ganska fort. Jag hoppas att de ska gå bättre i Oslo, dit åker vi i morgon. I dag vill jag säga dubbel-grattis till Carl Johan som både fyller år i dag och gjorde en kanon jakt. Han klättrade från 37e plats till 4e! Även Magnus gjorde sitt livslopp och körde upp sig från 14e till 10e plats! Bra jobbat grabbar!

1 kommentar:

Anonym sa...

well finally there'll be competition less than 500 km from me, so no living soul could keep me away from Oslo now :) Though I'll be there for weekend only, so pleeese pleeeese do good in sprint, hah?! Wanna see you in pursuit!
The best of luck with trip and training!
/Agne