onsdag 24 februari 2010

OS stafett

OS är nu över. Vi blev femma i dagens stafett. Alla i laget gör en bra insats men de andra är helt enkelt bättre i dag. Jag gjorde en dålig liggskjutning men sen gick de väldigt bra i stå och på sista varvet. 3 extra skott på hela laget är otroligt bra skytte! Nu har vi börjat packa, i morgon väntar den långa resan hem till Sverige. Det känns lite tomt att de är slut... För att sammanfatta mitt OS så är jag totalt sett nöjd. Det är bara jaktstarten som var ett riktigt botten napp. Det övriga tävlingarna var bra, sprinten väldigt bra, då det blev säsongsbästa! Att jag fick åka masstarten var en trevlig bonus. Det har varit väldigt roligt att få uppleva ett OS och jag har fått många nya erfarenheter. Nu är både kroppen och knoppen ganska trött och det blir några dagar med vila när jag kommer hem. Då ska jag och Fredric ut och köra lite skoter!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du var jätteduktig i OS och du kan vara nöjd med din insats! Jag har hållit tummarna för dig hela tiden! Skidskytte är den roligaste grenen att följa på TV och jag som är från Östersund känner mig stolt över att ni östersundare är så duktiga!

Kram Cecilia

Anonym sa...

Hej.

Guuuud va roligt med ditt snygga skytte i går på stående.
Att Helena är säker det vet ju alla men du var ju extramt bra. Lunga och säkra träffar kändes det som. Skrek rakt ut i glädje.

Toppen kul.

Lycka till i fortsättningen

m.v.h //Matts i Enhörna

Unknown sa...

Bra kämpat överlag för din del på OS. Starkt att komma femma i stafetten!

Mikaela sa...

Också ska ni åka till Krokom och äta middag och semla....
Längtar tills du kommer hem nu!