onsdag 3 februari 2010

Bilder

Nu kommer (äntligen) lite bilder från vår uppladdning!

Tre tjejer på väg på äventyr! Hotellet vid Arlanda, dagen efter var det resa till Kanada.

När vi kom fram fick vi mycket kläder och allt skulle provas såklart!

Vi hade vilodag i går så då passade jag och Bettan på att göra en väg till huset där vi äter mat. Det slutade med snöbollskrig mot Mange, som vi vann så klart!


Vi har också tränat en del och nu börjar det kännas bättre! Nästan alla kanadensare vi möter hejar och önskar oss lycka till, de är väldigt trevliga här!

2 kommentarer:

Skidjan sa...

Fint!

Men jag måste bara få säga att en del (bild nr 3) kläder var alldeles för ljusa i kulören för att vara snygga representationer av svenska flaggans färger.

Tyvärr är det ju så att det finns en standard (numera) på vilken kulör en Svensk flagga ska ha, men den färgstandarden funkar bara bra på papper. När det blir flaggor och andra genomlysande ting så blir det "fel" färg, tycker jag.

Men så föredrar jag ju den lite mörkare djupblåa och guldgula nyanserna från Svenska flaggan kring förra sekelskiftet.

(Ps. den där standarden har jag för mig försöker härma de tidigaste svenska banérerna som är kända, men de har antagligen blekts sen dess; sålunda kanske de egentligen såg mer djupblåa/guldgula ut, var det inte Albrekt av Mechlenburg som hade nån liknande färgkombo på sitt vapen?)

Hur som helst lycka till i de svenska färgerna i OS!

Andreas sa...

Kul med bilder! Trevlig fortsättnign där borta :D