lördag 4 september 2010

Hallonrulltårta

Jag tar några extra vilodagar. Känner mig fortfarande trött sen veckans hårda träning, så för att inte riskera någon sjukdom vilar jag idag också. I går var jag till frissan och blev gråhårig.. Men hon sa att de gråa ska försvinna om några tvättar, så jag hoppas hon har rätt! Jag ska dit på måndag igen för att lägga i lite mörkare slingor, så jag lägger kanske ut någon bild när det är klart.
I dag for jag ut på hallonjakt. Det är ju klent med blåbär i år men hallon verkar det finnas gott om. Jag hittade ett kanon ställe med hur mycket bär som helst! Jag är en ganska otålig bärplockare. Jag tar bara de finaste bären innan jag går vidare till nästa ställe, så de flesta av bären sitter kvar på busken. Man blir ju så ivrig när man ser fina bär över allt! Sen har jag gjort en rulltårta med hallon i, gott när man plockat bären själv. Vi ska till Ella och Albin på middag ikväll så då ska de få smaka på min rulltårta!

Fin fina hallon!

Inga kommentarer: