söndag 27 juni 2010

Midsommar, Midnattsol och Muodoslompolo

Direkt när jag landade hemma på torsdag kväll packade jag om väskorna och på fredag rullade jag och Fredric mot hans hemtrakter i Muodoslompolo, Tornedalen. Fredrics familj visste inte att vi skulle komma, så de blev en överraskning när vi steg in mitt i midsommar middagen! Det blev en trevlig kväll med god mat och roliga lekar! I morgon börjar träningen igen, de blir till att åka över till Finland för att åka rullskidor, vägarna är så dåliga här i Sverige. Om vädret blir bra har vi planerat att gå upp på Kebnekaise i mitten av veckan, men vi får se hur det blir!

Jag i midnattsolen

Utsikt över Muodoslompolo

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar vara en fin by, det där Muodoslompolo

Anonym sa...

Vad det ser härligt ut med midnattsol, har även hört rykten om traktorkörning, vill se bilder! :)