lördag 14 februari 2009

VM sprint

Ja, jag kan ju börja med det positiva med denna dag:
  • Det blev tävling! Trots regn och varma vindar i går så hade Koreanerna fått till bra spår i dag. Det var rättvisa förhållanden runt banan och på skjutvallen!
  • ACO och Helena gjorde bra lopp, vi blev trea i nationscupen!
  • Jag tyckte inte åkningen var super bra men jag hade 22a åktid, 1,02 efter. Det är bra!
  • Liggskyttet var godkänt, 1 bom och en bra rytm.

Det som inte gick så bra i dag var ståskyttet.. Började med tre bom, sedan satt jag de två sista. Det var dåliga skott, inget att skylla på!

I morgon går jag ut som 49a och har topp 40 som mål!

Tycker inte jag har fått så mycket VM känslor här, det känns mer som en vanlig världscup. Östersunds VM förra året går inte ens att jämföra med dessa tävlingar. Men det spelar ingen roll, i morgon då kör vi igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej :)
yep, many positive things and only one negative which I think is fixable. I'm sure it will be better tomorrow, you've done this before, you can do it once more - 9 positions and less than 30 sec to catch :)
+ What a crazy track you have there - how are you still alive after racing in such "snow=mud"??
Anyways, I liked todays race for finally I got to be proud to be lithuanian - 11th place (best from ussr times) - maybe having screwd climat finally payed off?? :)
Well, lycka till imorgon (Sekmes!).. Hållar tummarna..
/Agne