söndag 3 oktober 2010

Italien

Ciao Dobiaco, bye Östersund

Jag håller precis på att packa väskan inför årets sista barmarksläger. Okej, Rupolding nu igen tänker ni, men denna gång ska vi faktiskt till Toblach i norra Italien.

Det ska bli jättekul att åka till ett nytt ställe, det är dessutom en del pass som kommer att avverkas på hög höjd, vilket innebär nya erfarenheter.

När vi kommer hem (om två veckor) så blir det en kort vistelse hemma innan det bär av mot Muonio i två veckor på snö. Sedan drar det igång på alvar. Tiden går fort trots allt. Det är inte många idrotter som har lika lång försäsong som vi. Så när det väl ska dra igång så känns det alltid lite spännande. Kikar jag i backspegeln på det gångna träningsåret så har jag tränat bättre än förut, kanske inte mer, men fler tuffa pass främst löpning och rullskidor. Andra saker som hänt är:

- Jag har ätit mer fil än gröt till frukost.

- Jag har slagit pers i bänkpress.

- Jag har börjat dricka kaffe.

- Jag har köpt en i phone 4.

- Jag har startat en bil med startkablar.

- Jag har sprungit två orienteringstävlingar.

- Jag har stått ut med att fiska med Fredric & Mattias i ”ett kast till” i 4,5 timmar.

- Jag har sytt mina första stygn med min egen symaskin.

- Jag har sett en bra film (My sisters keeper)

- Jag har plockat hallon i regnigt väder.

- Jag har vart på party på Rosenbad.

- Jag har fått äran att vara med på två fina bröllop.

- Jag har rakat öronen på Ville tre gånger.

- Jag har köpt en kedjetvätt till min cykel.

- Jag har klippt gräsmattan med en sittklippare.

- Jag har skänkt pengar till välgörenhet.

- Jag har köpt en god glass nere på nya torget.

Ja det finns en del saker man gjort när man börjar tänka efter.

Vad har du gjort för roliga saker i sommar? Plocka fram dem och tänk på vilket bra liv du har.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra” :)

Puss & Kram Anna Maria



PS: ni kollar väl på Superstars och hejjar på Björn Ferry!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till / Mudoslompolo

martina sa...

Du är för härlig du vännen min :) ler stort när jag läser om allt roligt du gjort i sommar och tänk hur mycket du lärt dig.
Stora kramar