söndag 30 maj 2010

OS fest

Dagarna i Stockholm var mycket givande. Träffen med SOK och några andra OS deltagande var bra. På torsdag kväll pratade Anja om sina erfarenheter, väldigt intressant, jag tror många kan lära av hennes sätt att tänka! Under fredagen kom en gästföreläsare från ÅF, han pratade om hur vi ska få jordens resurser att räcka till. Det var kul att höra att det faktiskt finns en möjlighet att få ordning på klimatet, bla genom ny teknink, men alla måste hjälpa till. Som vi lever nu i Sverige förbrukar vi resurser så det skulle behövas tre jordklot men vi har ju bara ett, så det är dax att börja tänka på vilka val vi gör.

OS festen blev en mycket trevlig tillställning! På fredag kväll begav vi oss till Rosenbad, för fest med alla aktiva och ledare från OS och paralympics. Det serverades god mat, bra underhållning och mycket trevliga människor! Här kommer lite bilder:

Mums Måns sjöng på festen, vi fick ta kort med honom (Bettan, jag, Måns, Helena och Hanna)


Min Fredric, Fredrik Reinfeldt och jag

Statsministern och Måns i all ära, roligast att träffa var David Lega. När jag var ungdom föreläste David på ett läger i Vålådalen, det var mycket inspirerande och något jag fortfarande kommer ihåg.

Inga kommentarer: