fredag 15 januari 2010

Seger!!!

Yes!!! Efter en riktigt dålig sprint i onsdags så blev det så mycket bättre i dag! Alla i laget (Bettan, ACOZ, Jag och Helena) gör en kanon insatts och vi vinner stafetten här i Ruhpolding (vårt andra hem). Jag var nervös inför skyttet i dag, men med två extar skott och en bra slutrunda, växlade jag som tvåa till Helena. Hon är ju säkerheten själv och kunde glida i mål som etta med en svensk flagga i handen! I går sa jag till min sambo Fredric att om vi vinner i dag så ska vi köpa en skoter (som han har velat länge), och ja nu blir det väl så... I morgon blir det dubbelpass (inte så mycket firande i kväll alltså), hemfärd på söndag.

10 kommentarer:

Unknown sa...

Underbar insatts på tredjesträckan!!! Hoppas det går lika bra på OS. Lycka till

Anonym sa...

IT'S INCREDIBLE!!!! THE MOST BEAUTIFUL DAY OF MY LIFE! YOU WERE GREAT AND SO WERE THE OTHERS!!!
OH, I'M SO HAPPY FOR YOU.. YOU WERE ALL TOTALLY WORTH TO WIN LONG TIME AGO.. I HOPE IT'LL GO THAT WELL FOR YOU WITH YOUR INDIVIDUAL RACES.. CAUSE YOU CAN DO EVEN MORE, I KNOW YOU CAN!! SO GO ON!! PROCEED IN THIS SPIRIT! WAITING FOR VICTORIES..
OH, ANNA MARIA - ETT STORT STOOOORT GRATTIS!!!
/Agne

Erik, Väsby sa...

Grattis! Mest imponerande var den taktiska åkningen på första varvet när du utnyttjade norskans rygg, snabbheten i skyttet och den överraskande farten på slutvarvet. Du var den i laget som presterade mest över din VC-ställning, känns det som. Tur att ACO:s skytte höll idag.

Anonym sa...

Superduper!!
Vart kom den skidformen från :)
Tacka Pitchler från mig, nu har vi ett stafettlag med medaljchans!!

Erika I sa...

Grattis Anna Maria!! Typiskt, ett av de få skidskytteloppen jag missat den här säsongen och så går ni och vinner... Men nu har jag tittat på loppet i efterhand och det var otroligt spännande, trots att jag redan visste slutresultatet. Starkt jobbat, hoppas det här lyfter er alla inför OS!

Anonym sa...

Stort grattis till stafett segern, och grattis till en kanon sträcka! Bra jobbat, ta med dig den här känslan till OS.
/Viktoria

Linda Åberg Höga Kusten Poeten sa...

Grattis Anna-Maria och Kompani för en formligen lyyyyyysande stafett. Jag satt som klistrad vid burken hela tiden och det är mycket kommet från en som inte fått skidskytte intresse förrän de två sista åren! Kan ju ha att göra med att jag+sambo flyttat hit till Höga Kusten från Trelleborg. Här är gudomligt vackert och så finns det snööö!
Grattis igen!
Hälsar Linda Åberg Höga Kusten Poeten som ganska nyligen gjorde en höftledsoperation i Sollefteå.
www.hoga-kusten-poeten.se

Quiltemarerittet sa...

Grattis! Är inte så interesserat av sport på tv men var tvungen å kolla in Tora berger. Ni jobbade bra båda två!

Go girl! från norskan på syssla.

Anonym sa...

Just one more short comment about you I read today: 'she earned her spot on OS relay team. Super-stubbornness!' :)))
/Agne

Andreas sa...

Stort grattis! Är imponerad av att du visade att du verkligen kan om du vill! Jag är lika övertygad om att du kan prestera lika bra individuellt. Kör hårt anna maria!