lördag 28 mars 2009

Det är över nu

Då har jag kört min sista världscuptävling för denna säsongen. Det blev en 39e plats på sprinten och en 38e plats på dagens jaktstart. Åkningen har varit okej, sprinten tycker jag att den var riktigt bra. Till nästa år är det skyttet jag ska jobba stenhårt med, det ska bli fler träff! I morgon ska jag försöka heja fram Helena på masstarten. På måndag lyfter flyget här ifrån, det ska bli skönt att komma hem nu efter fyra veckors resande. För er som vill ha mer skidskytte efter i morgon då världscupen avslutas kan jag rekommendera SM som går i Östersund nästa helg. Efter det tar vi semester i några veckor! Vi tjejer blev 2a i nationscupen i år, riktigt kul! Ett poäng skilde ner till Frankrike, så det var hårt!

3 kommentarer:

Andreas sa...

Riktigt kul att ni fixade andra platsen! Hoppas du får en välförtjänt semester!

Anonym sa...

yeeh.. just sitting now and shedding tears... mostly from nerves... but also that the season is over and that next one is so faaar away.. and that this one finished so nicely.. and that Helena won.. and that swedes are 2nd and 4th in nation cup.. and that Curly Head will have chance next year.. and that there are 2 swedes (both girls and guys) among 10 best in the world.. and that you finished within points last few times.. and that so many swedes had their five minutes of fame this year..
gosh... I guess, I'll get desperate and start watching summer biathlon now, but as my friend said - worse then summer biathlon could be only summer skijumps :)
SM left, hopefully, there will be as many of you as possible in it...
well, have a safe trip home.. bye /Agne

Mikaela sa...

Äntligen..... nu får vi behålla dig ett tag. Bara att planera in en isdag i sola... Ses om nån dag!!!!! Kram